Background adbanner
calendar

Petak 3. Maj, 2023

aktuelno ikonica Aktuelno
KARLEUŠA APELOVALA NA GRAĐANE SRBIJE DA HITNO NAPUSTE CRNU GORU: Haos u regionu se ne smiruje, obratila se i vlastima! PRVA FOTKA ALEKSANDRE MLADENOVIĆ NAKON SAOBRAĆAJKE: Leži na krevetu, a evo u kakvom je stanju i ko je pored nje (FOTO) “SRELE SMO SE IZMEĐU DVA MOSTA” Influenserka Biljana Stojiljković o susretu sa biološkom majkom. Ekskluzivno u emisiji “Male stvari” kod Snežane Dakić – gošća Suzana Mančić progovorila o plastičnim operacijama UMRO RADISAV RAKOVIĆ ŠPANAC: Golovi čuvenog fudbalera protiv Zvezde će se pamtiti HYPETV PROGRAM ZA subotu 4. maj 2024! Ekskluzivno u emisiji “ShowBliz” – Nina Prlja MIONA JOVANOVIĆ TRUDNA?! Izlanula se u programu uživo, pa priznala šok stvar: Učesnici zanemeli od šoka, Ša nije mogao da veruje DALI SU MI ANTIBIOTIKE ZA “DOLE” Aneli otkrila u TAJNOM RAZGOVORU da ima polnu bolest? Društvene mreže gore OTKRIVAMO ČIME SE SENIDAH BAVILA PRE PEVANJA: Detalji koji su bili nepoznati, a evo i kako je izgledala tada, ŠOK! (FOTO) SJAJNE VESTI ZA LUKU JOVIĆA! Spreman VIŠEGODIŠNJI UGOVOR za fudbalera OTKRIVAMO: Evo kako je Teya Dorina pesma “Džanum” postala najtužnija himna svih vremena! HITNO PREKINUT PROGRAM ZBOG ANITE STANOJLOVIĆ: Dobila nervni slom, krenula da lomi i uništava sve, produkcija zamaglila sliku! (FOTO) SKANDAL! ŠA ŽELI DA DISKVALIFIKUJE STANISLAVA: Zbog ovoga će Krofak morati da napusti hitno rijaliti?! Haos u najavi RASKINULI TAKČASTA MARA I BRANKO BABIĆ: Opratili se sa Instagrama i obrisali sve zajedničke uspomene! PEVAČICA U SUZAMA! “MOJA MAJKA JE ISKORISTILA MOG OCA!?” Višnja Petrović OGOLILA DUŠU: “OTAC ME NIJE HTEO!” Miloš Vučević i deo ministara položili cveće ispred Ribnikara

Google uvodi promene: Algoritam preokreće pravila digitalnog marketinga, evo šta to znači za svaki sajt!

Objavio: RHT
16/03/2024 9:36 AM

Google uvodi promene

Google uvodi promene
Foto: Aliaksandr Mazurkevich / Alamy / Alamy / Profimedia, Google uvodi promene

U martu 2024. godine, Google je najavio značajne najnovije promene Google algoritma pretrage, što je izazvalo veliku pažnju među profesionalcima u digitalnom marketingu. Ove promene imaju potencijal da temeljno preoblikuju pristupe SEO strategijama i digitalnom oglašavanju. Kao neko ko se digitalnim marketingom, a najviše SEO-om bavi više godina, i kao predavač na temu digitalnog marketinga Lazar Jovanoić, direktor portala WebMind analizirao je ove promene kako bi pružio uvid u to kako se prilagoditi i iskoristiti nove prilike koje ove promene donose.

Google je pokazao odlučnost

U okviru najnovijih ažuriranja svog osnovnog algoritma, Google je pokazao odlučnost u sankcionisanju web stranica koje preterano oslanjaju na generisani sadržaj. Zapažanja iz SEO sveta ukazuju na to da su neke platforme, koje su do skoro privlačile masovne posete zahvaljujući automatski generisanom sadržaju, sada uklonjene iz indeksa. Postavlja se pitanje, kako Google razlikuje autentičan sadržaj od onog kreiranog pomoću veštačke inteligencije?

„Za početak želim da istaknem ključne promene koje Google implementira u funkcionalnost svoje pretraživačke platforme. Ove inovacije imaju za cilj da poboljšaju kvalitet i relevantnost sadržaja koji se nudi korisnicima, predstavljajući strateški odgovor na izazove povezane sa spamerskim i neautentičnim sadržajem. Google sada uspostavlja strožiji sistem evaluacije i rangiranja web sadržaja, što ima značajan uticaj na SEO strategije“, kaže Jovanović.

Na šta se to tačno odnosi:

  • Unapređenje algoritma za isticanje kvalitetnog sadržaja:. Google uvodi sofisticirane algoritamske promene kako bi sadržaj visoke autentičnosti i korisnosti dobio zasluženu prednost. Na primer, ako dve web stranice nude savete za ishranu, ona koja pruža detaljno istražene i praktične savete, podržane stručnim mišljenjima, biće rangirana iznad one koja nudi generičke i površne informacije. Doduše, ovo je nešto što Google pokušava u poslednjih nekoliko promena, ostaje da vidimo da li će sad uspeti.
  • Ažuriranje politike protiv spama:. Google pojačava svoje napore u borbi protiv spam sadržaja, uvodeći rigoroznije politike koje ciljaju na eliminaciju sadržaja niske kvalitete iz rezultata pretrage. Na primer. Web stranica koja je nekada bila pouzdan izvor informacija u svojoj niši, a zatim se preorijentisala na proizvodnju clickbait sadržaja kako bi privukla što veći traffic. Biće prepoznata od strane Google-a i njena vidljivost i autoritet biće smanjeni. Ovo je najviše zbog pojave mnogih sajtova koji su nakon pojave ChatGPT krenule sa masovnom proizvodnjom sadržaja.
  • Smanjenje prisustva neoriginalnog i nekorisnog sadržaja: Google preduzima korake da umanji prisutnost generičkog sadržaja koji ne donosi dodatnu vrednost korisnicima. Na primer ukoliko ste na vašem sajtu objavljivali sadržaj koji ne donosi nikakvu dodatnu vrednost u odnosu na sadržaj koji se već nalazi na internetu I koji ne nudi nove metode, lične price stručnja itd, vaš sajt će biti penalizovan od strane Google. Ovo je još jedna promena koja se poslednjh par godina navodi.
  • https://bizlife.rs/lazar-jovanovic-webmind-oko-30-odsto-sadrzaja-na-internetu-stvorila-je-vestacka-inteligencija/

Izazov s kojim se Google suočava

Izazov s kojim se Google suočava leži u njegovoj sposobnosti da sa apsolutnom sigurnošću identifikuje AI generisan sadržaj. Ovo posebno dolazi do izražaja kada sadržaj nije u potpunosti kreiran od strane AI. Kao i ako je sofisticirano prilagođen da izgleda unikatno. Ipak, Google ima sposobnost da prepozna kada web stranice odjednom počnu da plasiraju stotine ili čak hiljade članaka u kratkom vremenskom periodu. Što često rezultira penalizacijom nakon detaljnog pregleda.

„Na osnovu ličnog iskustva, primetio sam da su određene platforme, koje su se oslanjale na sadržaj generisan veštačkom inteligencijom, bukvalno prenosile takav sadržaj bez izmena, koristeći iste formulacije na više jezika. Takve stranice sada se nalaze pod budnim okom Google-a, koji raspolaže raznovrsnim tehnikama za identifikaciju sadržaja koji je u potpunosti nastao automatizacijom“, objašnjava on.

Šta je ključno?

Izazov koji se javlja sa svakim ažuriranjem algoritma jeste da posledice često izbegavaju samo najveće i najuticajnije sajtove. Ove “stare” platforme/sajtovi ponekad prolaze nekažnjeno zahvaljujući dugogodišnjem prisustvu na mreži. Specifičnoj niši kojoj pripadaju, te mreži snažnih povratnih linkova i deljenja na društvenim mrežama. Iskreno se nadam da će ovog puta tretman za sve biti isti.

Ključno je da se u zajednici digitalnog marketinga širi svest o tome da veštačka inteligencija u kreiranju sadržaja. Ne treba da se koristi bez dodatne ljudske obrade. Opravdano je da se koriti sadržaj generisan od strane AI. Ali je preporučeno da se dodaje lični pečat i dodatna vrednost. Osim toga, esencijalno je uspostaviti metodologiju koja obuhvata analizu sadržaja konkurencije, sa ciljem da se kreira nešto što istinski izdvaja i pruža dodatnu vrednost za ciljane ključne reči.

Web stranice koje su se oslanjale isključivo na sadržaj proizveden veštačkom inteligencijom, bez ikakvih modifikacija, i koje su u kratkom periodu znatno povećale količinu takvog sadržaja, sada se suočavaju sa izazovima. Ipak, nema razloga za zabrinutost među onima koji su veštačku inteligenciju koristili mudro, kao alat u službi kreativnosti, precizno ciljajući teme i obogaćujući AI sadržaj sa dodatnim elementima koji ga čine jedinstvenim, kao što su originalna grafika i stručni komentari.

Promene u Google algoritmu 2024: Šta treba znati

Google kontinuirano ažurira svoj algoritam kako bi poboljšao iskustvo pretrage za korisnike, naglašavajući relevantnost, brzinu i preciznost informacija. Najnovije promene fokusirane su na:

  • Poboljšanje razumevanja konteksta upita: Google sada koristi naprednije tehnike obrade prirodnog jezika (NLP) i mašinskog učenja. (ML) za bolje razumevanje namera iza korisničkih upita.
  • Veći značaj korisničkog iskustva. (UX): Google daje veći prioritet web stranicama koje nude izvanredno korisničko iskustvo, uključujući brzinu učitavanja, mobilnu prilagodljivost i lakoću navigacije.
  • Naglasak na originalnom sadržaju: Web stranice sa originalnim, duboko istraženim sadržajem sada će imati prednost u rangiranju u odnosu na one koje se oslanjaju na površinski ili duplicirani sadržaj.

Kako se prilagoditi promenama

Pre svega potrebno je razumevanje konteksta i namera korisnika vaših sajtova. A to ćete postići tako što ćete više pažnje obratiti na sledeće detalje:

  • Analiza upita: Koristite alate kao što su Google Analytics i. Google Search Console za dubinsku analizu kako korisnici dolaze do vaše stranice i koje upite koriste.
  • Kreiranje sadržaja: Razvijte sadržaj koji odgovara na specifične potrebe i namere vaše ciljne publike, koristeći se detaljnim istraživanjem ključnih reči i tematikom.

Unapređenje korisničkog iskustva

Srž svake uspešne strategije digitalnog marketinga je pružanje izuzetnog korisničkog iskustva. U današnjem mobilnom svetu, dve ključne komponente. Koje ne smeju biti zanemarene su optimizacija za mobilne uređaje i brzina učitavanja web stranice.

  • Optimizacija za mobilne uređaje:. Pobrinite se da je vaša web stranica potpuno optimizovana za mobilne uređaje. S obzirom na to da veliki deo pretraga dolazi sa ovih uređaja.
  • Brzina učitavanja: Koristite alate kao što su Google PageSpeed Insights za analizu i poboljšanje brzine učitavanja vaše stranice.

Fokus na originalnosti i kvalitetu sadržaja

Za uspeh svake efektivne online strategije važnost sadržaja koji odzvanja originalnošću i kvalitetom bi trebao da bude imperativ. Ulaganje u istraživanje i razvoj sadržaja koji ne samo informiše i edukuje, već i istinski obogaćuje iskustvo korisnika. Ključno je za izgradnju dugoročnih odnosa sa vašom publikom. Dodatno, integracija multimedijalnog sadržaja kao što su video, infografike i interaktivni elementi, neizostavan je korak ka povećanju angažovanosti i zadržavanju posetilaca na vašem digitalnom prostoru.

  • Istraživanje i razvoj: Investirajte vreme i resurse u kreiranje originalnog, informativnog i edukativnog sadržaja koji pruža stvarnu vrednost korisnicima.
  • Korišćenje multimedijalnog sadržaja:. Integracija video sadržaja, infografika i interaktivnih elemenata može pomoći u povećanju angažovanosti i zadržavanju posetilaca na vašoj stranici.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ZABRANJENO PREUZIMANJE BEZ NAVODJENJA IZVORA I AUTORA

PRATITE NAS

HYPE TELEVIZIJA JE DOSTUPNA ZA KORISNIKE MTS IRIS TV, M:SAT TV NA POZICIJAMA 146 I 295, I BROJU 46 ZA KORISNIKE SUPERNOVA KABLOVSKE TELEVIZIJE, KAO I NA APLIKACIJI ARENA CLOUD. HYPE TELEVIZIJA DOSTUPNA JE U CRNOJ GORI KORISNICIMA M:TEL KABLOVSKE MREŽE NA KANALU 173 I M:SAT NA POZICIJI 54. U BOSNI I HERCEGOVINI HYPE TELEVIZIJA DOSTUPNA JE NA MREŽI M:TEL NA POZICIJI 43, KAO I IPTV NA KANALU 606.
HYPE 2 TELEVIZIJA DOSTUPNA JE ZA KORISNIKE MTS IRIS TV NA KANALU 604, KAO I NA BROJU 702 ZA KORISNIKE SUPERNOVA KABLOVSKE TELEVIZIJE. U BOSNI I HERCEGOVINI HYPE 2 TELEVIZIJA DOSTUPNA JE KORISNICIMA M:SAT MREŽE NA POZICIJI 60.
Background adbanner