utorak, 14. okt 2025.
  • NAJNOVIJE
  • HOROSKOP
  • HYPE ŽENA
Pretraga
Hype TV
Ad imageAd image
  • Naslovna
  • VESTI
    • DRUŠTVO
    • POLITIKA
    • KULTURA
  • HYPE ZVEZDE
  • SHOWBIZ
  • JET SET
  • Rijaliti
  • SPORT
  • HRONIKA
Reading: TREĆI NAJTRAŽENIJI PROGRAMERSKI POSAO: Data scientist-a a plata je 120.000 dolara!
Font ResizerAa
Hype TVHype TV
  • NASLOVNA
  • VESTI
  • HYPE ZVEZDE
  • SHOWBIZ
  • JET SET
  • RIJALITI
  • SPORT
  • HRONIKA
  • TV PROGRAM
  • NASLOVNA
  • VESTI
    • DRUŠTVO
    • POLITIKA
    • KULTURA
  • HYPE ZVEZDE
  • SHOWBIZ
  • JET SET
  • RIJALITI
  • SPORT
  • HRONIKA
  • TV PROGRAM
Pratite nas
© 2025 Hype TV
Home » TREĆI NAJTRAŽENIJI PROGRAMERSKI POSAO: Data scientist-a a plata je 120.000 dolara!
DRUŠTVONEWSNOVOVESTIZanimljivosti

TREĆI NAJTRAŽENIJI PROGRAMERSKI POSAO: Data scientist-a a plata je 120.000 dolara!

21.12.2022 | 20:15
DRUŠTVO NEWS NOVO VESTI Zanimljivosti
Vreme čitanja 4 min.
Podeli

Data science je tražena karijera za one koji vole analizu podataka, primenjenu statistiku kao i programiranje. Prema istraživanju Glassdoor-a, prosečna godišnja plata data scientist-a je 120.000 dolara i to je treće najtraženije zanimanje! Očekuje se da će zanimanje data scientist porasti za čak 22 odsto između 2020. i 2030. godine! Šta podrazumeva ovaj posao budućnosti?

Foto: Screenshot Youtube

Data science je interdisciplinarna oblast koja koristi algoritme, procedure i procese za ispitivanje velikih količina podataka u cilju otkrivanja skrivenih obrazaca, generisanja uvida (insights) i direktnog donošenja odluka. Da bi kreirali modele predviđanja, data scientist-i koriste napredne algoritme mašinskog učenja da sortiraju, organizuju i uče iz strukturiranih i nestrukturiranih podataka. Kao oblast koja se brzo razvija, s primenom u brojnim industrijama, data science nudi razne mogućnosti za posao – od analize podataka do programiranja.

Data science (DS) se  dosta preklapa s veštačkom inteligencijom (AI), samim tim što koristi metode mašinskog učenja (ML) i klasično programiranje kako bi se doneli zaključci i predikcije iz postojećih podataka. Međutim, pored ovih oblasti, data science podrazumeva dobro poznavanje biznisa, tj. oblasti iz koje se radi analiza ili pravi model, kao i procese prikupljanja podataka, vizuelizacije, komunikacije.

„You may also like…”

Od reklama na brojnim Web sajtovima do digitalnih postera na aerodromima, data science modeli su neophodni u modernom oglašavanju.

Jedan od najčešćih načina na koji se data science koristi u marketingu je kada Google pojam i algoritmi kreiraju relevantne rezultate pretrage, uključujući ciljane oglase u vezi s vašim upitom. Ova primena je razlog zašto možete videti onlajn, npr. reklamu za programe obuke o data science, dok neko drugi u istom regionu može videti reklamu za odeću.

Preduzeća mogu da ih prilagode na osnovu prethodnog ponašanja korisnika. Zbog toga digitalni oglasi imaju daleko veći CTR (click-through rate) od tradicionalnog oglašavanja. Mnoge marketinške firme su iskoristile data science da promovišu svoje ponude zasnovane na interesima korisnika i relevantnosti podataka kako bi poboljšale angažovanje kupaca. Kompanije kao što su Amazon, Twitter, Google Play, Netflix i druge takođe usvajaju ovu strategiju.

E-commerce ne može bez data science-a

Data science je snažno uticala na e-commerce, pomažući kompanijama da identifikuju svoje ciljno tržište, predvide tražnju za robom i uslugama i optimizuju formiranje cena. Obrada prirodnog jezika (natural language processing, NLP) i mehanizam za preporuke pokazali su se izuzetno korisnim kompanijama koje prodaju onlajn, jer koriste ove metode da analiziraju ponašanje kupaca i steknu uvid u potencijalne strategije rasta. Štaviše, NLP se koristi za analizu tekstova i onlajn anketa, što pomaže preduzećima da pruže kvalitetne usluge svojim klijentima.

Data science drastično menja biznis model

Data science je u centru nekih od najuticajnijih inovacija u transportu u poslednje dve decenije. Dok su autopilot vozila verovatno najupečatljiviji razvoj u svetu transporta, data science je takođe temelj za proizvodnju statistike o upotrebi goriva, analizu ponašanja vozača i praćenje performansi vozila. Kombinovanjem mašinskog učenja sa automatizacijom, proizvođači automobila mogu da kreiraju pametnija, bezbednija vozila s boljim logističkim rutama.

Istaknute taksi kompanije, kao što je Uber, koriste data science da optimizuju troškove i rute kombinovanjem različitih elemenata, kao što su ponašanje kupaca, lokacija, ekonomski podaci i logistički provajderi.

Takođe, avio-kompanije koriste data science za predviđanje kašnjenja letova, odluku koje će avione kupiti, planiranje ruta, upravljanje kašnjenjima letova i kreiranje programa lojalnosti.

Data science Bootcamp u Beogradu

U Beogradu je počeo da radi prvi Data science Bootcamp na srpskom. Za 400 sati intenzivnog rada postajete obučeni za rad u data science oblasti.

Izvor: pcpress.rs

OZNAKE:plataProgramiranje
Podeli
Facebook Whatsapp Whatsapp Threads Email Copy Link Print
Prethodna objava UPRAVO ON JE URAGANKAMA NAPISAO NJIHOV NAJVEĆI HIT – ovo su pesme po kojima ćemo pamtiti Laću
Sledeća objava STIGLI PRVI REZULTATI POPISA: Ima nas 500.000 manje, samo u jednom gradu nije došlo do pada broja stanovnika
Nema komentara

Ostavite odgovor Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pratite nas

FacebookLike
InstagramFollow
YoutubeSubscribe
TiktokFollow

Najnovije

U GRČKOJ I DALJE VLADA HAOS! Zbog štrajka radnika potpuno obustavljen saobraćaj!

Stravične vesti! Preminuo i drugi frontmen nakon 6 meseci borbe nije izdrzao

TUGA! Bračni par poginuo u padu aviona!

TAKO SE TO RADI! Olga Danilović u četvrtfinalu!

Pevačica se oprostila od kolege! TUGA NA ESTRADI, REČI KIDAJU SRCE (FOTO)

ĆERKE POZNATOG REPERA KOJI JE OSUĐEN NA 50 MESECI ZATVORA PRVI PUT U JAVNOSTI!

Ne propustite

Vučić sa predsednicom EK Ursulom fon der Lajen

POLITIKA VESTI

PALA ZADNJA KLAPA SERIJE „BOS IL’ HADŽIJA“

KULTURA SHOWBIZ VESTI

NA MARAKANI SE VESELE! Zvezda dobila POJAČANJE pred nastavak Lige Evrope!

SPORT VESTI

GLUMICA KOJA JE PRIZNALA DA NIJE SAVRŠENA, ALI DA VOLI SVOJE TELO!

JET SET VESTI
Prikaži više
2787641c-092d-4dcf-8bd1-654231d30950

ČITAJTE NAS I NA HYPE TV KANALIMA WHATSAPP, VIBER I TELEGRAM

Čitajte Hypetv.rs portal, najbrži portal u Srbiji i regionu sa najvećim rastućim rezultatima i ekskluzivnim vestima. Zapratite nas i na društvenim mrežama Instagram, Facebook, Threads, TikTok!
  • Impresum
  • Politika privatnosti
  • Uslovi korišćenja
  • Kontakt
Pratite nas
2025 © Hype TV
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?