Javni nastup uvek mora biti uverljiv i važno je shvatiti kako je cilj bilo kojeg javnog nastupa prenošenje informacija, zbog toga što govornik uvek mora da se fokusira na publiku, a ne na sebe.

Efikasan javni nastup se odnosi na pridržavanje određenih pravila s kojima se nastoji ka uverljivosti. Prvenstveno je nužno shvatiti da je cilj bilo kojeg javnog nastupa prenošenje informacije. To znači da se govornik nikako ne sme previše fokusirati na sebe i prezentaciju, već na publiku. Uverenost ili ti ubeđenje je ono što prezenter mora posedovati u ono šta prezentuje. Potpuna uverenost se ne stiče osloncem na intuiciju, ali to ostavlja jak utisak na publiku i gledaoce.
Danas uverenost stvaraju na prvom mestu jaki argumenti, a ne sam autoritet ili fraza koju prezenter ponavlja kao floskulu. Uverenost koju treba podeliti sa publikom, može se i mora temeljiti na ličnom iskustvu, ali i na dobrom poznavanju onog šta predstavlja. Sve to treba saopštiti i predstaviti na način da bude slikovito i lako razumljivo, gde mora znati bar nešto više o temi koju prezentuje od prosečnog slušalaca i gledalaca. Znanje konkretno se odnosi na poznavanje materije i srž teme o kojoj se priča.