Background adbanner
calendar

Četvrtak 21. Novembar, 2024

aktuelno ikonica Aktuelno
Milica Đukanović nikad iskrenija! Ekskluzivno! “Bivši verenik me je ostavio zbog kilaže!” (VIDEO) SELEKTOR BLISTA POSLE POBEDE! Evo šta je Pešić rekao o DEMOLIRANJU Danaca! “ANĐELI PRODUKCIJA NAMEŠTA POBEDU!” Ša i Miona u D-castu otkrivaju prljave tajne rijalitija! (VIDEO) SEKSI SANDRA POKAZALA KAKO SE JEDE BANANA, PA SE ISPOVRAĆALA i obratila Anđeli Đuričić! Hit u emisiji “ShowBLIZ” SRBIJA ZGROMILA DANCE! Siguran LET „Orlova“ ka Evropskom prvenstvu! Briljirali ljubimci Grobara! UHVATILA MUŽA U AKCIJI SA DRUGOM, PA NAPRAVILA RUSVAJ: Naša pevačica napravila bivšem SAČEKUŠU, alarmirala i ADVOKATA! SPREMITE SE ZA NOVU PESMU SA LUKASOVOG ALBUMA! Naziv hita je predivan, a tek da vidite neke kadrove! (VIDEO) POLA SATA PRE DERBIJA! Pale prve navijačke PROZIVKE u Areni! Delije PECNULE Grobare! “KAD SI ZADOVOLJAN ČOVEK…!” Saša Mirković podelio svoju sreću sa svima, a evo šta je posebno istakao! (FOTO) OVO JE NAJSKUPLJI STIH NA SVETU: Pisala ga je Marina Tucaković, pevačici je za samo pet reči doneo 100.000 EVRA! PROGRAMSKA ŠEMA HYPE TV ZA PETAK, 22.NOVEMBAR: Ekskluzivno “CarCast sa Va Vanom” i “ShowBliz” – NE PROPUSTITE! “Ko krene putem tog muzičkog takmičenja, TU SE SAMO CENI NOVAC!” Majka pevača koja je završila na sudu sa Snežanom Đurišić ekskluzivno za HYPE TV! (VIDEO) VUČIĆ PROGOVORIO O PAKLENOM PLANU PRIŠTINE: “Kurti je to naredio namerno, očekivao je da ova lica budu likvidirana!” UEFA NEMA MILOSTI! Hrvati popili BRUTALNU kaznu! “NAJZDRAVIJI NAČIN SPAVANJA JE NA…” Spinalni hirurg dr. Krajinović EKSKLUZIVNO u emisiji “SADA I OVDE” govori o tome šta je najučinkovitije za našu KIČMU! OBRAĆANJE PREDSEDNIKA VUČIĆA: “Prvi put u istoriji se ovo dogodilo, to je bio napredak srpskog društva!”

SIPAJU HEMIKALIJE U OČI DA BI PROMENILI BOJU, KAIŠEM STEŽU VRAT DOK NE PADNU U NESVEST – Fatalni Tiktok izazovi

Objavio: RHT
12/06/2023 8:00 PM

Stradanje dece zbog TikTok izazova do nedavno je izgledalo samo kao vest iz dalekih zemalja, ali su nažalost postali naša stvarnost. Na različite vratolomije, zahtevne prepreke, prkošenje zakonima fizike, pa čak i ugrožavanje zdravlja i života, spremni su samo da bi se napravio dobar snimak za društvene mreže.

Foto: Magali Cohen / AFP / Profimedia

Stručnjaci kažu da zbog toga roditelji moraju stalno da razgovaraju sa svojom decom, ali i da koriste dostupne alate kako bi kontrolisali sadržaje kojima su deca izložena na društvenim mrežama.

Deca u Srbiji učestvuju u izazovima poput pretrčavanja ulice, po mogućstvu auto-puta, ispred kamiona, ležanja na pešačkom prelazu dok se automobil potpuno ne približi ili zaustavljanja autobusa punog putnika koji kreće sa stanice tako što odvrnu ventil. Sve ovo čine samo da bi privukli simpatije i lajkove svojih vršnjaka, bili popularni ili jednostavno skrenuli pažnju na sebe.

Katarina Jonev, edukatorka za bezbednost dece na internetu, navodi neke od najekstremnijih izazova:

“Krvavi novac”, gde deca pokušavaju da novčićima izazovu krvarenje na rukama, menjanje boje očiju ili zenica korišćenjem različitih hemikalija ili iscetkivanje limuna kako bi promenili boju zenica, ili izazov gušenja gde deca zaustavljaju dah, što je već dovelo do smrtnih slučajeva, uključujući jedan u Srbiji. Deca često ne mogu da procene koliko je nešto opasno.

TikTok koristi više od 830 miliona ljudi širom sveta, od kojih je skoro trećina mlađa od 18 godina. Upitali smo neke od njih kakve sadržaje ova platforma nudi tinejdžerima.

“Izlaze smešni klipovi sa mačkama, ali tu su i opasni trendovi koji mogu dovesti do fatalnih povreda. Na primer, jedan izazov je podrazumevao stavljanje kaiša oko vrata i izdržavanje što duže bez gubljenja svesti, što je rezultiralo smrću”, priča jedan korisnik TikToka.

Drugi ističe da deca često ne mogu da procene kada nešto predstavlja opasnost.

“Izazov koji uključuje jedenje cimeta zvuči naivno, ali neki su zbog toga završili u bolnici jer su se mogli

ugušiti. Većina ljudi može zdravim razumom da prepozna opasnost i odluči da li će učestvovati u takvim izazovima, ali da li to mogu i deca?” – navodi mladi tiktoker.

Stručnjaci ističu da deca često pokreću izazove kako bi rešila probleme s kojima se suočavaju, ali roditelji često nisu sigurni kako da im pristupe u tim situacijama.

“Reči mogu imati veliki uticaj, ali važno je kakav je sadržaj tih reči. Mislim da je važno ne samo rešavati posledice, već i preduzeti mere pre toga. Prvo, postavljajte pitanja, na primer, koliko znate o tom izazovu? Budite znatiželjni kao roditelji i saznajte više nego što već znate”, kaže psihološkinja Ana Ivanov. Katarina Jonev dodaje:

“Svaki roditelj ima mogućnost da prilagodi profil TikToka ili drugih društvenih mreža na telefonu svog deteta. Takođe, postoji veliki broj besplatnih roditeljskih aplikacija koje omogućavaju roditeljima da prate sadržaj koji njihovo dete gleda, koliko vremena provodi na određenoj društvenoj mreži, pa čak i da saznaju lokaciju deteta. Stručnjaci upozoravaju da su deca danas najveće žrtve virtualnog prostora i da dete s telefonom u ruci i pristupom internetu nije sigurno ni u svojoj kući. Zato roditelji moraju neprestano razgovarati s decom, edukovati se, pratiti trendove i koristiti dostupne alate kako bi ih najbolje usmeravali kroz zamke neprikladnih, neželjenih i opasnih sadržaja na društvenim mrežama.

BONUS VIDEO:

hypetv.rs

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ZABRANJENO PREUZIMANJE BEZ NAVODJENJA IZVORA I AUTORA

PRATITE NAS

HYPE TELEVIZIJA JE DOSTUPNA ZA KORISNIKE MTS IRIS TV, M:SAT TV NA POZICIJAMA 146 I 295, I BROJU 46 ZA KORISNIKE SUPERNOVA KABLOVSKE TELEVIZIJE, KAO I NA APLIKACIJI ARENA CLOUD. HYPE TELEVIZIJA DOSTUPNA JE U CRNOJ GORI KORISNICIMA M:TEL KABLOVSKE MREŽE NA KANALU 173 I M:SAT NA POZICIJI 54. U BOSNI I HERCEGOVINI HYPE TELEVIZIJA DOSTUPNA JE NA MREŽI M:TEL NA POZICIJI 43, KAO I IPTV NA KANALU 606.
HYPE 2 TELEVIZIJA DOSTUPNA JE ZA KORISNIKE MTS IRIS TV NA KANALU 604, KAO I NA BROJU 702 ZA KORISNIKE SUPERNOVA KABLOVSKE TELEVIZIJE. U BOSNI I HERCEGOVINI HYPE 2 TELEVIZIJA DOSTUPNA JE KORISNICIMA M:SAT MREŽE NA POZICIJI 60.
Background adbanner