SAN SE PRETVORIO U JAVU: Od Novog Sada do Budimpešte za samo dva sata! Ovo je DETALJAN SPISAK STAJALIŠTA nove brze pruge
Politika predsednika i Vlade Srbije nastavlja da jača i stvara bolje uslove za građane.
Radovi na izgradnji brze pruge Beograd-Budimpešta su u punom jeku, a jedan od najvećih poduhvata je rušenje postojećeg i izgradnja novog podvožnjaka u centru Subotice. Podvožnjak se nalazi na jednom od najfrekventnijih putnih pravaca, koji povezuje zapadni i istočni deo grada.
Redakcija portala Srbija Danas nedavno je obišla gradilišta brze pruge koja povezuje Novi Sad i Suboticu, gde smo se uverili da radovi uveliko teku prema planu.
U trenutnoj fazi izgradnje, radnici su fokusirani na završne radnje na pojedinim deonicama, dok se ostatak projekta odvija sinhronizovano i efikasno.
Cilj je da projekat bude završen do kraja 2024. godine.
Kada deonica brze pruge Beograd – Budimpešta u našoj zemlji bude završena, put od Subotice do Novog Sada trajaće 40, a do Beograda nešto više od sat vremena. Subotica je bila i ostala važno železničko čvorište, pa u skladu sa tom činjenicom u proteklom periodu su obnovljeni pružni pravci prema Segedinu i Senti, i sve to zajedno predstavlja jedan ogroman potencijal.
Srbija iz godine u godinu ulaže sve više novca kako bi što više izgradila puteve, mostove, pruge i ostale saobraćajnice i tako olakšala i ubrzala put našim državljanima, ali i strancima koji su u tranzitu kroz našu državu ili u trajnijoj poseti.
Pravljenje brze pruge Novi Sad – Kelebija, još više će ojačati odnose dve države, jer će na taj način direktno povezati Beograd i Budimpeštu. Pruga koja povezuje dve prestonice, iznosila bi oko 350 kilometara, od čega bi se 184 kilometara nalazilo na teritoriji Srbije. Srbija iz godine u godinu ulaže sve više novca kako bi što više izgradila puteve, mostove, pruge i ostale saobraćajnice i tako olakšala i ubrzala put našim državljanima, ali i strancima koji su u tranzitu kroz našu državu ili u trajnijoj poseti.
Brza pruga se pravi u dve deonice: Beograd – Stara Pazova, gde su angažovani kineski graditelji i Stara – Pazova – Novi Sad, koju je izgradila ruska kompanija.
Na deonici puta od Novog Sada do mađarske granice, predviđeno je da voz stane na devet stanica: Salajka, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Vrbas, Naumovićevo, Bačka Topola, Žednik i Subotica.
Pruga Beograd – Novi Sad, u okviru međunarodne pruge Beograd – Budimpešta, puštena je prošle godine u saobraćaj, a u prvom brzom vozu na toj relaciji nazvanim “Soko” bili su predsednik Srbije Aleksandar Vučić, premijer Mađarske Viktor Orban i članovi Vlade Srbije.
Voz na ovoj deonici ide maksimalnom brzinom od 200 kilometara na čas, i iz Beograda do Novog stigne se za 33 minuta.
Izgradnja pruge Novi Sad-Kelebija duge oko 108 kilometara, u okviru projekta brze pruge Beograd-Budimpešta, počela je 2021. godine u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i ministra spoljnih poslova i trgovine Mađarske Petera Sijarta. Na deonici puta od Novog Sada do mađarske granice, predviđeno je da voz stane na devet stanica: Salajka, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Vrbas, Naumovićevo, Bačka Topola, Žednik i Subotica.
– Od Novog Sada ćete biti za dva sata i pet minuta u centru Budimpešte – ponosno je istakao tada predsednik Vučić.
Investicija za izgradnju ovog projekta iznosi 943 miliona evra, što je dovoljna ilustracija koliko Srbija želi da obnovi svoju infrastrukturu i saobraćajnice, koji su godinama bili ignorisani od strane prethodnih vlasti. Ovaj projekat biće finaisran iz kredita koji je dala kineska Eksim banka.
(Hypetv.rs/Izvor: SD.rs)