četvrtak, 18. sep 2025.
  • NAJNOVIJE
  • HOROSKOP
  • HYPE ŽENA
Search
Hype TV
  • Naslovna
  • VESTI
    • DRUŠTVO
    • POLITIKA
    • KULTURA
  • SHOWBIZ
  • JET SET
  • Rijaliti
  • SPORT
  • HRONIKA
Font ResizerAa
Hype TVHype TV
  • Naslovna
  • VESTI
  • SHOWBIZ
  • JET SET
  • Rijaliti
  • SPORT
  • HRONIKA
Pretraži
  • Naslovna
  • VESTI
    • DRUŠTVO
    • POLITIKA
    • KULTURA
  • SHOWBIZ
  • JET SET
  • Rijaliti
  • SPORT
  • HRONIKA
Pratite nas
© 2025 Hype TV
Home » OD DANAS POČINJE NOVI SISTEM PLAĆANJA GRADSKOG PREVOZA U BEOGRADU (FOTO)
DRUŠTVONOVOVESTI

OD DANAS POČINJE NOVI SISTEM PLAĆANJA GRADSKOG PREVOZA U BEOGRADU (FOTO)

17.05.2023
DRUŠTVO NOVO VESTI
Vreme čitanja 6 min.
Podeli

U Beogradu od sreder važi novi sistem javnog prevoza nazvan „Beograd plus“, a pred građanima su brojne nedoumice o tome kako će on zapravo izgledati.

Beograd će ubuduće biti podeljen na dve zone, zonu A i zonu B i tri tarife.

Foto: Printscreen Youtube

Gradonačelnik Aleksandar Šapić je pojasnio da u zonu A spadaju sve gradske opštine, u zonu B sve rubne, odnosno prigradske opštine, osim Grocke koja se deli, te će delovi severno od Vrčina i Zaklopače biti u A zoni, a južno u zoni B.

Putnici neće više koristiti „Beogradske kartice“, već će se karte od sada plaćati SMS porukom, a kasnije i preko aplikacije, kada i taj sistem zaživi.

Takođe, građani kojima ne odgovara sistem uplate karata preko telefona, moći će da ih kupe i u papirnoj formi, ali – na samo 10 prodajnih mesta za ceo Beograd.

Tako će biti u „prvom talasu“, kako je rekao Šapić, ali bi tokom leta broj prodajnih mesta trebalo da se popne na „najmanje 250 kioska na najprometnijim stanicama“.

Kako će se od sutra plaćati karte za autobus, šta je sa starim karticama i kolike su kazne za švercovanje?

Kada putnik pošalje poruku kojom kupuje kartu, stizaće mu povratni SMS kojim će ta uplata biti potvrđena. Taj povratni SMS služiće građanima kao dokaz da je karta plaćena kada naiđe kontrola. A u samoj poruci pisaće vreme do kada ta karta važi.

Kako tačno plaćate kartu i kolike su cene?

Broj na koji će se slati SMS je 9011, a u samoj poruci biće potrebno da se unese tip karte koju želimo da kupimo.

U zavisnosti od toga da li želimo da kupimo vremensku kartu u trajanju od 90 minuta, dnevnu, nedeljnu ili mesečnu, unosimo sledeće informacije u SMS:

Foto: Printscreen

Vremenska karta

Zona A – Tekst karte: A90 ; Cena: 50 din

Zona B – Tekst karte: B90; Cena: 50 din

Zona C (A+B) – Tekst karte: C90 ; Cena: 100 din

Dnevna karta

Zona A – Tekst karte: A1 ; Cena: 120 din

Zona B – Tekst karte: B1 ; Cena: 120 din

Zona C (A+B) – Tekst karte: C1 ; Cena: 150 din

Nedeljna karta:

Zona A – Tekst karte: A7 ; Cena: 800 din

Zona B – Tekst karte: B7; Cena: 800 din

Zona C (A+B) – Tekst karte: C7 ; Cena: 1.100 din

Mesečna karta

Zona A – Tekst karte: A30; Cena: 2.200 din

Zona B – Tekst karte: B30 ; Cena: 2.200 din

Zona C (A+B) – Tekst karte: C30 ; Cena: 3.300 din

Takođe, novina je da će, prema novom sistemu, javni prevoz biti besplatan za sve građane starije od 65 godina i za učenike osnovnih i srednjih škola do 19 godina, ali takođe ni noćni prevoz se neće naplaćivati u periodu od ponoći do četiri časa ujutru.

Za starije od 65 godina, prema Šapićevim rečima, postojaće „doživotne kartice za javni prevoz“, koje će se izdavati na utvrđenim mestima bez obzira na mesto boravka penzionera.

Foto: Printscreen Youtube

Aleksandar Šapić je objasnio i kako će se kažnjavati oni koji ne plaćaju prevoz.

„Beli“ će izdavati kaznene karte i vi nastavljate normalno vaše putovanje, neće više biti plaćanja na licu mesta. Kaznena karta će biti 5.000 dinara, odnosno upola manje – 2.500 dinara, ako se plati u roku od sedam dana.

Dodatne izmene

Još dve stvari, koje uvođenjem novog sistema javnog prevoza odlaze u „istoriju“, jesu validatori, koji su se nalazili u svakom vozilu i na kojima su građani očitavali svoje karte, a koji su sada izgubili svoju funkciju.

Druga stvar koja ovom izmenom, takođe, gubi funkciju jeste ukidanje ulaska putnika na prednja vrata, a izlazak iz vozila na ostala. Ovo pravilo je sada i zvanično ukinuto iako nikada nije ni zaživelo u Beogradu.

Kako će biti praćeni autobusi?

Šapić je objasnio da je završen proces realizacije dela projekta „Smart sitija”, koji će se zvati „Pametno upravljanje javnim prevozom”.

„Sistem ostavljamo u rukama države. Oni će nam obezbediti GPS sistem, uređaje, kompletan sistem praćenja autobusa, obračun pređenih kilometara i optimizaciju kretanja vozila, kao i aplikaciju za praćenje javnog prevoza. Procena je da bi ovo trebalo da bude gotovo za mesec do mesec i po dana. Dok to ne bude spremno imaćemo, kao što je i ranije funkcionisalo, otpravnike koji će na početnim stanicama brojati autobuse. Tako ćemo ručnim putem voditi evidenciju vozila“, poručio je gradonačelnik.

Foto: Printscreen Youtube

Podsećamo, ugovor Grada Beograda sa kompanijom Kentkart ističe 28. maja. Bez obzira na to, još pre nekoliko dana krenulo je uklanjanje validatora iz vozila GSP-a, dok je kod privatnih prevoznika sistem nastavio da funkcioniše po starom, a od sutra i zvanično počinje novi sistem naplate javnog prevoza.

Grad Beograd najavio je da raskid ugovora sa firmom koja stoji iza BusPlus sistema neće povući nikakve posledice ni za jednu ugovornu stranu, ali ipak, Kentkart sprema materijal za pokretanje arbitraže i naplatu štete za raskid ugovora.

Šapić je tim povodom rekao da su eventualni penali, vezani za jednostrani raskid sa Kentkartom, samo kap u moru u odnosu na gubitke koji su postojali u takvom poslovanju.

BONUS VIDEO:

hypetv.rs / kurir.rs

OZNAKE:GSPnaplaćivanjeNovi sistem naplateNovi sistem naplate karata
Podeli
Facebook Whatsapp Whatsapp Threads Email Copy Link Print
Prethodna objava VELIKA EKSPLOZIJA U RUMI: Gusti dim se nadvio nad fabrikom za preradu drveta (VIDEO)
Sledeća objava DANAS JAKA GRMLJAVINA I ELEKTRIČNO PRAŽNJENJE, PA PAD TEMPERATURE: Ovim delovima Srbije prete oluja i nevreme!
Nema komentara

Ostavite odgovor Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pratite nas

FacebookLike
InstagramFollow
YoutubeSubscribe
TiktokFollow

Najnovije

RECEPT ZA NAJSOČNIJI LAVA KOLAČ: Pravi se maltene sam, a super za iznenadne goste!

OVA ZEMLJA ZABRANJUJE MOBILNE U ŠKOLAMA! Ova mera odnosiće se na decu uzrasta od 7 do 16 godina

OVA TRI MLEČNA PROIZVODA SU NAJŠTETNIJA PO ZDRAVLJE: Uništavaju crevnu floru i neprimetno goje!

STIŽE NOVO POMRAČENJE SUNCA: Ove stvari nikako ne radite 21. septembra – MOŽE SE DESITI DA OSETITE ZDRAVSTVENE TEGOBE!

„ALEKS I ANITA NE ZNAJU HIMNU SRBIJE“ Bora Santana URNISAO POBEDNICE RIJALITIJA: „Ne znaju sa kim se graniči naša zemlja“

BAJDENU PRETI BANKROT? Bivši predsednici se obogatili nakon izlaska iz Bele kuće, a evo kolika su sada njegova primanja

Ne propustite

SHOWBIZVESTI

IZBACILA NOGU U DEKOLTIRANOJ HALJINI! Jelisaveta Orašanin u vrelom izdanju, muškarcima popadale vilice (FOTO)

Vreme čitanja 2 min.
RijalitiVESTI

FILIP ĐUKIĆ NE MOŽE DA DOĐE SEBI! Mislio da ga kamere ne snimaju, pa se izlanuo, evo šta mu je URADILA OVA UČESNICA!

Vreme čitanja 3 min.
RijalitiVESTI

„BORA SANTANA UNEO NEDOZVOLJENE SUPSTANCE SA SOBOM“ Skandalozne optužbe na račun rijaliti učesnika

Vreme čitanja 2 min.
RijalitiVESTI

SLAĐA PORŠELINA TRUDNA? Terza ponovo postaje OTAC: „Mama i tata su PRESREĆNI“

Vreme čitanja 2 min.
HypeTV je stvoren sa namerom da se tinejdžeri i mladi zabave uz svoje omiljene balkanske YouTube zvezde.
  • Impresum
  • Politika privatnosti
  • Uslovi korišćenja
  • Kontakt
Pratite nas
2025 © Hype TV
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?