David Bilbija: Festivali su ambasadori moderne destinacije
Banjaluka kao turistička destinacija posebno je atraktivna leti, budući da je to idealno vreme za adrenalinski i festivalski turizam. Grad na Vrbasu pruža izuzetne mogućnosti koje privlače turiste iz celog sveta, posebno one koji dolaze zbog raftinga, vožnje kajakom, biciklizma, kao i kvalitetnih festivala i drugih manifestacija.
U poslednjih deset godina, Banjaluka je ozbiljno posvetila pažnju festivalskom turizmu i uspešno iskoristila svoj povoljan geografski položaj, kulturno nasleđe i druge resurse. Tvrđava Kastel, smeštena u samom centru grada, postala je festivalski prostor koji privlači kako izvođače, tako i turiste.
Festivalski turizam, popularan širom sveta, obično privlači mlađu, ali imućniju populaciju i u skladu sa infrastrukturom donosi značajne prihode lokalnoj ekonomiji. On takođe doprinosi otvaranju novih radnih mesta, podstiče razvoj industrije i privlači nove investicije. Istovremeno, festivalski turizam omogućava kulturnu razmenu, socijalnu inkluziju, osećaj ponosa, revitalizaciju i popularizaciju kulture. Velike manifestacije dodaju dodatnu vrednost postojećoj turističkoj ponudi, privlače nove posetioce i doprinose stvaranju drugačije slike Banjaluke i Republike Srpske. Inovativnost ovih manifestacija doprinosi razvoju turizma.
“Turizam kao jedna od profitabilnijih grana u svijetu posebno utiče na ekonomski razvoj destinacije. Kroz kvalitetnu turističku ponudu povećava se atraktivnost destinacije. S obzirom da su turisti sve iskusniji i zahtjevniji, svaka destinacija nastoji kreirati raznovrsnu ponudu. Shodno tome, vlade širom svijeta su uvidjele da festivalski turizam pozitivno utiče na privredni razvoj destinacije. Festivali se iz godine u godinu značajno unapređuju, a kvalitetna organizacija doprinosi boljem imidžu destinacije. Stoga je izuzetno važno ozbiljno pristupiti izradi strategije razvoja festivalskog turizma”- rekao je za Centralni portal predsednik austrijskog udruženja za razvoj turizma i ugositeljstva David Bilbija.
Turizam je moćan ekonomski faktor koji proširuje tržište, čineći ga veoma uticajnim. Važno je istaći da je ova privredna grana, poput mnogih drugih, bila osetljiva tokom pandemije koronavirusa, ali se takođe brzo oporavila. Zbog toga turizam u Banjaluci i širem regionu ponovno vraća svoj sjaj i nastavlja dalji razvoj.
“Festivalski turizam danas je bitan ekonomsko-turistički pokretač, a festivali su ambasadori moderne destinacije na čijim se kulturnim platformama sudaraju različite kulture i ponašanja posjetilaca koji kreiraju jedinstvenu atmosferu i doživljaj ostavljajući neizbrisiv trag na lokalnu zajednicu i kulturu. Festivalski organizatori, osim nastupa izvođača, koriste istorijske, sportske, gastronomske, lokalne i kulturne elemente destinacije kako bi stvorili univerzalnu priču. Na taj način festivali brendiraju destinacije. Lokalno stanovništvo postaje otvorenije prema novim idejama, a mnogi su se poslovi otvorili i razvili zahvaljujući festivalima” – zaključio je Bilbija.
Festivalski turizam pruža velike perspektive za Banjaluku, jer nudi mogućnost otvaranja novih radnih mesta i povećanja prihoda neophodnih za dalji razvoj grada.
BONUS VIDEO:
(Hypetv.rs/Centralniportal.ba)