DANAS JE CRNI PETAK, EVO KOJA PRAVA IMATE NAKON POGREŠNE KUPOVINE! Da li proizvodi kupljeni na sniženju mogu da se vrate?
Ako danas planirate veću kupovinu zbog najavljivanih sniženja važno je da znate koja su vaša prava, kao i kakvim se cakama koriste prodavci. Najčešća nedoumica je da li proizvodi kupljeni na sniženju mogu da se vrate.
S obzirom na to da se često tokom velikih sniženja kupuje i stihijski, već sutradan nameću se pitanja koje su nam opcije sa vraćanjem robe, bilo zato što smo jednostavno preterali, ili zato što smo shvatili da nam ne odgovara, ima feler, ili je neki treći problem.
Prema rečima advokata Uroša Stoiljkovića ako smatrate da roba nije očekivanog kvaliteta vrste ili količine, nemojte da se ustručavate da je reklamirate trgovcu.
– Reklamacija može da se učini pisanim ili elektronskim putem, i savet je da uvek insistirate da vam trgovac izda potvrdu (pisanu ili elektronsku) o prijemu vaše reklamacije, jer je to vaše pravo. Rok za rešavanje reklamacije je uvek 8 dana od njenog prijema. Prodavac je dužan da se u ovom roku izjasni da li prihvata reklamaciju.
Advokat Stoiljković pojašnjava da je česta nedoumica, a koju trgovci mogu da zloupotrebe, usmeno odbijanje reklamacije na proizvod ili uslugu, sa objašnjenjem da je ista kupljena na velikom sniženju.
– Ovo je česta zabluda i netačno je. Bez obzira na kolikom popustu je proizvod nabavljen, trgovac ima iste obaveze i dužnosti u pogledu saobraznosti i garancije, tj. dužan je da vrati novac kupcu, popravi stvar ili da je zameni drugom jednakog kvaliteta i vrste, ako su ispunjeni Zakonom o zaštiti potrošača propisani uslovi za to.
Za izjavljivanje reklamacije nije nužno da imate original fiskalni račun, dovoljan je bilo kakav dokaz da je taj proizvod kupljen kod tog trgovca, kopija fiskalnog računa, slip kartice, izvod sa računa koji možete dobiti od svoje banke, i slično.
– Važno je znati da ako reklamacija ne bude efektivna, a i dalje ste sigurni da roba ili usluga nije onakva kakva treba da bude ili kako ste informisani od strane trgovca, možete da pokrenete sudski spor protiv trgovca za koji je uvek nadležan sud u mestu potrošača, oslobođeni ste plaćanja sudskih taksi, a postupak je hitan, što znači da u praksi najčešće ne traje veoma dugo – pojašnjava advokat Uroš Stoiljković.
hypetv.rs/alo.rs