Podizanjem prvog segmenta čelične konstrukcije na montažnu skelu simbolično je obeležen početak sastavljanja novog Savskog mosta na Starom sajmištu u Beogradu. Na gradilište je do sada dopremljeno oko 3.500 tona čeličnih elemenata, što čini više od polovine ukupne konstrukcije mosta.

Novi savski most imaće ukupno šest saobraćajnih traka – četiri za drumski saobraćaj i dve za tramvaje. Dvosmerni tramvajski saobraćaj biće smešten u središnjem delu mosta, dok će drumski saobraćaj imati po dve kolovozne trake u svakom smeru, širine po 6,5 metara. Most će biti dug 420 metara, širok 38 metara, dok će na mestima predviđenim za pešačke vidikovce širina iznositi 42 metra. Konstrukcija će biti oslonjena na ukupno šest stubova.
Delovi čelične konstrukcije izrađeni su u Kini, a na gradilište su dopremljeni rečnim putem – stiglo je sedam barži sa elementima koji uključuju oslonačke delove za stubove i segmente greda glavnog raspona. Montaža se obavlja na obali, nakon čega će kompletna konstrukcija biti prebačena dizalicama i baržama na novoizgrađene stubove u reci.
Paralelno sa montažom novog mosta, u toku su i radovi na uklanjanju preostalih stubova starog Savskog mosta, kao i ispitivanje rečnog korita na eventualno prisustvo zaostalih eksplozivnih naprava iz ranijih ratova, što je preduslov za izgradnju novih stubova. Kako navode izvođači, radovi se odvijaju prema planiranoj dinamici, bez većih problema.
Pogledajte kako će izgledati novi Savski most

Glavni raspon novog mosta biće znatno zahtevniji za montažu u odnosu na stari. Dok je glavni raspon starog mosta imao masu od oko 400 tona, novi će sa prepustima težiti gotovo 4.500 tona. U toku je izbor specijalizovanog izvođača koji će izvesti ovaj složen poduhvat, a u razmatranju su najveće svetske kompanije iz ove oblasti.
U narednom periodu planirana je isporuka dodatnih elemenata – početkom sledeće godine stići će lukovi mosta ukupne težine oko 1.000 tona. Dok se na proleće očekuje i poslednja velika isporuka od oko 2.000 tona, koja obuhvata konstrukciju prilaznih raspona. Završetak montaže glavnog raspona planiran je za leto naredne godine, kada će stići i kablovi za utezanje konstrukcije.

Istovremeno se izvode i betonski radovi na prilaznim saobraćajnicama i obalskim stubovima. Na novobeogradskoj strani u toku je betoniranje potpornih zidova. Dok se na strani Savskog venca izvode radovi na šipovima i temeljima obalskih stubova. Novi most imaće samo dva stuba u vodi, što omogućava glavni raspon od 166 metara i propisani plovni put sa dve trake širine po 75 metara.
Izvođenje radova povereno je kineskoj kompaniji „Power China“.
HypeTv.rs / N.Š.
Čitajte Hypetv.rs portal, najbrži portal u Srbiji i regionu sa najvećim rastućim rezultatima i ekskluzivnim vestima. Zapratite nas i na Instagramu, Facebook, Threads!