NOVI DOKAZI: TUŽILAŠTVO ŠIRI ISTRAGU ZBOG VELIKE PLJAČKE! ZORANIN MUŽ MULJAO SA DOZVOLAMA
Vlada Atanacković se sumnjiči da je preko Ministarstva saobraćaja i infrastrukture, mimo zakona, obezbeđivao papire vlasnicima transportnih firmi.
Tužilaštvo u Beogradu proširilo je istragu zbog malverzacija protiv Vlade Atanackovića, supruga bivše ministarke Zorane Mihajlović, a povod je sumnja da je bračni par muljao s dozvolama za međunarodni transport, saznaje Srpski telegraf.
Naš izvor upućen u detalje istrage kaže da se proverava da li je reč o klasičnom sukobu interesa.
– Postoje indicije da je Atanacković preko Mihajlovićeve, dok je bila ministar saobraćaja i infrastrukture, pojedinim vlasnicima transportnih firmi, mimo procedure, završavao dozvole. Inače, tih dozvola je malo i vlada prava jagma za njima, a kabinet ministra ima diskreciono pravo da samostalno raspodeli određen broj dozvola za svaku zemlju – pojašnjava naš sagovornik.
OGROMNE PARE
On dodaje da dozvole u redovnom postupku koštaju nekoliko hiljada dinara, a na crno idu i do 10.000 evra ukoliko se radi o onima za neograničen broj odlazaka:
– Pa vi onda izračunajte kolike su te pare.
Nezvanično, radi se o stotinama dozvola izdatih preko veze i po ubrzanom postupku, što Mihajlovićeva za Srpski telegraf negira.
– Slobodno, sve treba kontrolisati, i uz vas posebno, i mene, i mog partnera, a verujem i sve druge i njihove partnere i prijatelje… Moj partner nikad nije imao nikakve veze s dozvolama za transport, ali baš nikada. Niti je imao dozvole, niti je tražio, niti išta – kaže bivša ministarka.
Ona je, međutim, uprla prstom u svoje prethodnike.
– A znate ko je imao i te kako veze s dozvolama za transport? I kad se trgovalo s tim dozvolama… U doba Mrkonjića, zna se i ko i kako. Bilo je nekih koji su pokušavali time da se bave za autobuski transport, ali i baš zato, kad sam imenovana za ministra saobraćaja, menjan je i zakon, inspekcija je bila nezavisna da bi mogla da kontroliše. Plus, nije slučajno pomoćnik za drumski saobraćaj bio i bivši policajac i pravnik… Mislim da su i neke prijave podizane – navela je Mihajlovićeva u odgovoru.
OJADIO DRŽAVU
Kao što je Srpski telegraf već pisao, predmet istrage Višeg javnog tužilaštva su i Atanackovićeve malverzacije, kojim su za milione evra oštećeni “Putevi Srbije” i država. Sumnja se da je on, zajedno s Brankom Miljkovićem, vlasnikom preduzeća “Ratko Mitrović MBA”, osmislio kriminalnu šemu. Naime, “Ratko Mitrović”, kao podizvođač, bio je angažovan na infrastrukturnim projektima koje u našoj zemlji radi ruski “RŽD internacional”.
S obzirom na to da im je račun u blokadi, uz posredovanje Atanackovića, ruska firma ne uplaćuje novac na račun “Ratka Mitrovića MBA” jer bi onda pare otišle na to da se namire poverioci, već direktno prebacuje milionske iznose firmi “Ingrap omni”. Odatle deo novca ide ruskoj firmi “Arkol”, koja na ime provizije za uslugu Atanackovićevoj firmi “Sunce silosi” prebacuje 830.000 evra.
Cenovnik na crno
– obična dozvola 500
– CEMT dozvola
(neograničen broj
ulazaka) od 5.000 do 10.000
* u evrima
Za šta ih sve sumnjiče
– Atanacković za milionske iznose ojadio “Puteve Srbije” i državu kao poverioca
– uzeo 830.000 evra provizije za mućke s firmom “Ratko Mitrović”
– Mihajlovićeva pare putarske mafije koristi za formiranje nove stranke i rušenje SNS i Vučića
– tajkunskim medijima odala državnu tajnu, besna što je ugovor s Norvežanima sklopljen bez njenog znanja
Bahati Miljković pretio Srpskom telegrafu
Bahati tajkun Branko Miljković, vlasnik firme “Ratko Mitrović MBA”, danima je ignorisao mejlove s konkretnim pitanjima, da bi potom u telefonskom razgovoru najavio tužbu protiv Srpskog telegrafa.
– Sram vas bilo, vi mene da stavljate na naslovnu stranu! Sve su to najobičnije laži – rekao je Miljković.
On je, inače, poznat i po tome što je u aprilu 2020. hapšen zbog napada na patrolu Komunalne policije, kada je slomio nos jednoj policajki. Sudski proces još traje pošto bahati građevinac izbegava ročišta, a onda je krajem januara, umesto u sudu, snimljen u loži Novaka Đokovića na Australijan openu.
Takođe, njegova firma je katastrofalno odradila Savski trg i ulice Mije Kovačevića i Ruzveltovu, a radnici su štrajkovali pošto im je mesecima dugovao plate.
Mrkina afera zataškana
Slična afera je tresla Ministarstvo za infrastrukturu i 2011, u vreme ministra Milutina Mrkonjića, kada je Orhan Dragaš, direktor Međunarodnog instituta za bezbednost, pozvao policiju i sudstvo da istraže muljanje s međunarodnim dozvolama.
On je tvrdio, pozivajući se na prevoznike koji su ostali kratkih rukava, da je godišnje na crno izdavano 1.000 dozvola i da su pojedinci u kabinetu zgrnuli milione evra. Prozvani su sve negirali, a ceo slučaj je ostao bez sudskog epiloga.
Izvor: Republika