Background adbanner
calendar

Subota 19. Jul, 2025

aktuelno ikonica Aktuelno
POMAMA ZA ACOM LUKASOM I ANOM NIKOLIĆ: Dok drugi spuštaju Mirković podiže cene za Lukasa i Anu! PREVRNUO SE BROD! 18 nastradalo, 23 osobe se vode kao nestale UČESNICA RIJALITIJA OŠIŠANA ĆELAVO! Procurila njena šokantna fotka iz prošlosti, javnost u neverici VRAČAR OSTAJE BEZ VODE 22. JULA: Poznat uzrok, stižu i cisterne, ovo su DETALJI OPROŠTAJ OD TEA: Pefi, Nedović, Belineli, Vučević, Jokić, Bogi sa cigarom i Novak sa pesmom (VIDEO) GRMI NA JAHTI! Naša influenserka pokazala BOMBASTIČNO TELO – čokoladna koža i grudi koje jedva drži bikini (FOTO) HYPE TV PROGRAM ZA NEDELJU, 20. JUL! Evo šta vas sve očekuje – NE PROPUSTITE! KONAČNO ODLUČIO! Peja raskrstio s Enom, pred kraj rijalitija joj ZABIO NOŽ U LEĐA! „IZBAČENA IZ ŠKOLE ZBOG ALKOHOLA I DR*GE, VARA LJUDE ZA NOVAC“ Isplivali skandalozni navodi o rijaliti učesnici, NACIJA FRAPIRANA LAZAR RISTOVSKI OBNAŽEN! Devojka se javno pohvalila: „Markantno moje“ (FOTO) ANJA BLA U NAJPROVOKATIVNIJEM IZDANJU DO SADA! Skinula se i bacila internet u trans (FOTO) SESTRA NATAŠE BEKVALAC ZAPALILA PLAŽU! Pokazala bujne grudi u izazovnoj haljini – svi gledali samo u jedno 170 godina od rođenja Živojina Mišića: Struganik i dalje privlači posetioce Stavite jednu novčanicu na ovo mesto i gledajte kako se bogatstvo množi LEPI MIĆA ZAVRŠAVA SA RIJALITIJEM! Ne može više da izdrži, EVO ŠTA JE RAZLOG SKANDALOZNA VRELA AKCIJA ANĐELE I GASTOZA Nisu mogli da se suzdrže, KAMERE SVE USNIMILE (FOTO)

ŠTA SE NEKADA POPRAVLJALO NA AUTOMOBILIMA, A ŠTA SU DANAS GLAVNI KVAROVI

Objavio: RHT
05/11/2022 9:00 AM

Postoje li i danas majstorske radionice

Foto: Printscreen YouTube

Vozila su se dosta promenila u poslednjih 30 godina, a neki kvarovi koji su bili specifični za kraj prošlog veka danas su mnogima nepoznati. Međutim, novi automobili imaju neke nove probleme, pa se postavlja pitanje koji su automobili kvarljiviji, novi ili stari.

Vozila su se dosta promenila u poslednjih 30 godina, a neki kvarovi koji su bili specifični za kraj prošlog veka danas su mnogima nepoznati. Međutim, novi automobili imaju neke nove probleme, pa se postavlja pitanje koji su automobili kvarljiviji, novi ili stari. Odgovor na ovo pitanje, na osnovu višegodišnjeg iskustva iz prve ruke, daje Marin Morava, saradnik za tehničku podršku.

„Svakako da su današnja vozila mnogo kvalitetnija ako pogledamo probleme sa kojima su se nekada susretali. Zapravo, sada smo u vremenima kada je auto industrija na vrhuncu kvaliteta zahvaljujući današnjim tehnologijama u proizvodnji vozila. Pogonski motori su nekada bili uglavnom Otto motori, a za platinaste ploče, platinaste kondenzatore, kablove za svećice, kapice razvoda, razvodne krake i slične delove nismo čuli iz starih vremena u našem okruženju.

Danas smo do savršenstva rešili nekadašnje probleme sa sistemom paljenja i ubrizgavanja“, rekao je Marin Morava. Redovno održavanje motora radilo se na svaka tri meseca, a motorno ulje se menjalo na 3.000 kilometara. Klinasti kaiševi su škripali i otpadali pre sledećeg servisa, pa kao i većina gumenih delova na vozilu, nisu bili ni blizu današnjeg nivoa pouzdanosti i otpornosti na spoljne izazove.

Foto: Printscreen YouTube

Ranije je odlazak u servis bio vrlo česta potreba, što bi uticalo i na našu okolinu, pa bi manje-više svaka kućna garaža bila napravljena sa malim kanalom. Da niste imali kanal i radni sto sa daskom za alat, komšije bi često proglasile vašu garažu neispravnom. Pojavom elektronike u vozilima, nekadašnja okupljanja u garažama, uz retke izuzetke, polako su otišla u prošlost. Čak i kada bi to bilo moguće, malo je kućnih radionica koje bi sebi mogle priuštiti da budu opremljene potrebama održavanja današnjih vozila.

„U današnje vreme retko čujemo da neko menja mehaničke delove unutar motora. Grubo rečeno, današnji motori su u većini slučajeva mehanički neuništivi, ali nova vremena su donela neke nove dodatke u motore i uvek ih se dobro sećamo kada platimo račun u servisu.

Na primer, prilikom zamene turbopunjača, EGR ventila, dizel mlaznica, pumpe visokog pritiska, plutajućeg zamajca, DPF filtera, AdBlue rezervoara… Gotovo da nema kraja raznim perifernim uređajima kojima su moderni motori opremljeni, a sve sa u cilju povećanja efikasnosti agregata i smanjenja nivoa štetnih gasova“, dodaje Morava u intervjuu za Reviju HAK.

Uvođenjem evro standarda za izduvne gasove vozila su se potpuno promenila, pa sada, tokom servisa, plaćamo visoke cene popravke uređaja koji rade zelene poslove u vozilu.

Zbog smanjenja količine izduvnih gasova, prešli su na motore male zapremine koji uglavnom imaju tri cilindra. Kada su se takvi agregati prvi put pojavili, očekivanja struke su bila loša jer su se često zasnivali na prethodnim generacijama malih trocilindričnih motora koji su bili skloni mehaničkim kvarovima.

Međutim, ovi motori su radili mnogo bolje nego što se očekivalo. Reč je o agregatima opremljenim turbo punjačima i direktnim ubrizgavanjem goriva, kao i promenljivim otvaranjem ventila koji se kontroliše kompjuterski. Zahvaljujući pomoćnim uređajima na motoru, ovi agregati pružaju dobre performanse uz manju potrošnju i emisiju štetnih gasova.

Izvor: alo.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

ZABRANJENO PREUZIMANJE BEZ NAVODJENJA IZVORA I AUTORA

PRATITE NAS

HYPE TELEVIZIJA JE DOSTUPNA ZA KORISNIKE MTS IRIS TV, M:SAT TV NA POZICIJAMA 146 I 295, I BROJU 46 ZA KORISNIKE SUPERNOVA KABLOVSKE TELEVIZIJE, KAO I NA APLIKACIJI ARENA CLOUD. HYPE TELEVIZIJA DOSTUPNA JE U CRNOJ GORI KORISNICIMA M:TEL KABLOVSKE MREŽE NA KANALU 173 I M:SAT NA POZICIJI 54. U BOSNI I HERCEGOVINI HYPE TELEVIZIJA DOSTUPNA JE NA MREŽI M:TEL NA POZICIJI 43, KAO I IPTV NA KANALU 606.
HYPE 2 TELEVIZIJA DOSTUPNA JE ZA KORISNIKE MTS IRIS TV NA KANALU 604, KAO I NA BROJU 702 ZA KORISNIKE SUPERNOVA KABLOVSKE TELEVIZIJE. U BOSNI I HERCEGOVINI HYPE 2 TELEVIZIJA DOSTUPNA JE KORISNICIMA M:SAT MREŽE NA POZICIJI 60.
Background adbanner