Turistički biser na ivici propasti
Selo proroka „Kremna” zaboravljena od strane železničara još uvek čeka svoj prvi voz posle 50 godina od ukidanja pruge uzanog koloseka.
Prošlo je skoro 15 godina otkako je krenula obnova pruge uzanog koloseka ka selu Kremna. Ali ni danas, posle toliko godina, turistički voz „Ćira” još uvek nije ušao u selo.

Na pet kilometara kroz Kremansko polje već je završena pruga, koja je po svemu sudeći zarasla u korov. Na jednom delu, u jednoj livadi nedaleko od sela proroka, uska trasa je stala. Na svega 390 metara od nekadašnje železničke stanice do koje treba da dopre.

Godine prolaze, a radove nikako da se nastave.
Dok se nedaleko od Kremne u obližnjoj Mokroj Gori već diče obnovljenom muzejsko-turističkom železnicom, koja je veoma posećena, Kremanci se pitaju zašto im je uskraćen nastavak. Već odavno je zamišljeno da se i u Kremnu produži pruga, nakon što je prethodne decenije u Mokroj Gori završena i puštena u saobraćaj.

Prvobitno se činilo da će i Kremanci dobiti nazad prugu koja je uredbom iz 1974. u tadašnjoj Jugoslaviji proglašena neprofitabilnom. Te je njen saobraćaj posle 49. godina korišćenja bio obustavljen.
Turistički biser na ivici propasti
Meštani i vlasnik turističke agencije „Kremnaturist” ističu da je greška što obnova ove pruge uzanog koloseka počela u Mokroj gori, a ne u Kremni. Gde su proroci Tarabići predvideli da će se baš odatle oživeti. Navode da naspram dosadašnjih ulaganja nema mnogo dodatnih troškova. Da se pruga završi te da bi završetak pruge puno značio za razvoj sela i turizam.
Pitaju se ko im to uskraćuje razvojnu šansu i zašto radovi stoje već toliko godina.

Nadležni iz “Infrastrukture železnice Srbije” kažu da je ostalo da se završi još samo 390 metara pruge, od ukupno pet kilometara koliko je već izgrađeno. Takođe naglašavaju da je najverovatnije došlo do odlaganja zbog poplava i oštećenja. Iako su ranije bile najave da će pruga do Kremna biti gotovo još davne 2013. godine, sada se samo nadaju da će jednog dana to ipak uspeti.
Stanovnici i turisti i dalje se nadaju da će „Ćira” uskoro stići u Kremnu. Da će ovaj projekat doneti novu turističku budućnost selu. Ova pruga bila je žila kucavica i veza Evrope sa Jadranskim morem. Od Beograda do Dubrovnika i Zelenike, uskokolosečnom prugom od 760 mm, od 1925. do 1974.godine kroz tunele, preko mostova i kroz planinske useke. Saobraćao je čuveni voz „Ćira“ ostavljajući za sobom prepoznatljivi miris dima parne lokomotive…

Deo ove pruge na relaciji od stanice Šargan Vitasi do Mokre Gore, koji predstavlja jedinstveno graditeljsko delo, otrgnut je od zaborava i čuvenom “Šarganskom osmicom“ ponovo odjekuje klaparanje vagona i pisak parnjače muzejskog voza „Nostalgija“.

Od Mokre Gore do stanice Šargan Vitasi “Nostalgija” prolazi kroz 22 tunela, preko pet mostova,
savladava visinsku razliku od 300 metara i sve to na ukupnoj razdaljini od 15.440 metara.
Strogo je zabranjeno preuzimanje teksta u celosti ili njegovih delova bez navođenja i linkovanja izvora Hypetv.rs.
ČITAJTE NAS I NA HYPETV KANALIMA WHATSAPP, VIBER I TELEGRAM.
Čitajte Hypetv.rs portal, najbrži portal u Srbiji i regionu sa najvećim rastućim rezultatima i ekskluzivnim vestima. Zapratite nas i na Instagramu, Facebook, Threads!
Hypetv.rs/N.A/M.A.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI I:
PROČITAJTE I:
SRBIJO, POMOZI! Aleksandar se BORI ZA ŽIVOT – druga operacija mu je JEDINA ŠANSA!