Background adbanner
calendar

Četvrtak 4. Septembar, 2025

ZLATNI SEPTEMBAR – MESEC NADE i PODRŠKE MALIM HEROJIMA: DECI KOJA SE SVAKODNEVNO BORE PROTIV KANCERA

Objavio: RHT
01/09/2025 12:15 PM

ZLATNI SEPTEMBAR – MESEC NADE i PODRŠKE MALIM HEROJIMA: DECI KOJA SE SVAKODNEVNO BORE PROTIV KANCERA

Septembar širom sveta sija u zlatnoj boji – boji hrabrosti, snage i nade. Zlatna vrpca postala je simbol najhrabrije vojske na svetu: dece koja se svakodnevno bore protiv raka.

Rak ne bira. Ne pita koliko godina imaš, da li ti je torba spremna za školu, da li maštaš o putovanjima ili se raduješ igri. Ulazi nepozvan, ali ono što ne zna jeste da je svaki mali heroj okružen ljubavlju, podrškom i snagom zajednice.

 

Rano otkrivanje spašava živote.

Porodicama treba više podrške i razumevanja. Zato što svako dete zaslužuje da ima svoje detinjstvo, puno igre i radosti – a ne infuzija i bolničkih soba.

Nijedno dete ne bi smelo da se bori samo. Nijedna porodica ne bi smela da ostane neprimećena u toj borbi.

Mesec sećanja, slave i nade

U septembru se sećamo onih koje smo izgubili. Slavimo male heroje koji su pobedili. A najviše od svega, pružamo podršku svima koji i dalje vode svoju bitku, dan po dan, sa osmehom koji prkosi svemu.

ZLATNI SEPTEMBAR – MESEC NADE i PODRŠKE MALIM HEROJIMA: DECI KOJA SE SVAKODNEVNO BORE PROTIV KANCERA
ZLATNA VRPCA FOTO:HYPE ILUSTRACIJA

ZLATNI SEPTEMBAR – MESEC NADE i PODRŠKE MALIM HEROJIMA: DECI KOJA SE SVAKODNEVNO BORE PROTIV KANCERA

Svake godine, 400.000 mladih ljudi širom sveta čuje dijagnozu koja im menja život.

U najrazvijenijim državama, podrška i savremeno lečenje nose plod – više od 80 % dece pobedi bolest. Ali, u mnogim delovima sveta, taj procenat iznosi ispod 30 %.

U Srbiji se svake godine suočimo s desetinama mladih života kojima je potrebna pomoć – oko 350 slučajeva godišnje – po jedan novi mali heroj svakog dana.

Zlatna vrpca to simbolizuje: hrabrost, jedinstvo i nadu. Da ni jedno dete ne ostane samo, da svaka porodica dobije podršku, i da ljubav i snaga pobede tamu.

 

CRNE BROJKE

Svake godine se kod približno 400.000 dece i adolescenata (0–19 godina) dijagnostikuje neki oblik raka
U bogatijim zemljama, gde su dostupni savremeni medicinski resursi, stopa izlečenja prelazi 80 %, dok je u zemljama sa srednjim i niskim prihodom ta brojka ispod 30 %
Deca čine oko 1 % svih dijagnostikovanih slučajeva raka godišnje
U nisko- i srednje‑razvijenim zemljama, gde živi većina pogođenih, 94 % smrti od raka kod dece mlađe od 15 godina se dešava upravo tamo

Srbija – lokalni podaci

Prema izveštaju SIOP Europe, u 2022. godini je u Srbiji kod 268 dece i adolescenata (0–19 godina) otkriven rak — 160 dečaka i 108 devojčica
Institut za javno zdravlje, ukazuje da se u proseku dijagnostikuje oko 350 novih slučajeva godišnje, što znači da se svakog dana u Srbiji jedno dete suoči s ovom teškom dijagnozom

U zemljama Evropske unije, incidenca raka kod dece varira i kreće se između 77 do 185 slučajeva na milion dece, dok stope smrtnosti iznose između 16 do 34 smrti na milion dece
Stopa preživljavanja u Evropi za decu (0–14 godina) u periodu 2010–2014. kretao se između 70 % i 90 %

GLEDAJTE NAS!

Čitajte Hypetv.rs portal, najbrži portal u Srbiji i regionu sa najvećim rastućim rezultatima i ekskluzivnim vestima. Zapratite nas i na InstagramuFacebookThreads!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

ZABRANJENO PREUZIMANJE BEZ NAVODJENJA IZVORA I AUTORA

PRATITE NAS

HYPE TELEVIZIJA JE DOSTUPNA ZA KORISNIKE MTS IRIS TV, M:SAT TV NA POZICIJAMA 146 I 295, I BROJU 46 ZA KORISNIKE SUPERNOVA KABLOVSKE TELEVIZIJE, KAO I NA APLIKACIJI ARENA CLOUD. HYPE TELEVIZIJA DOSTUPNA JE U CRNOJ GORI KORISNICIMA M:TEL KABLOVSKE MREŽE NA KANALU 173 I M:SAT NA POZICIJI 54. U BOSNI I HERCEGOVINI HYPE TELEVIZIJA DOSTUPNA JE NA MREŽI M:TEL NA POZICIJI 43, KAO I IPTV NA KANALU 606.
HYPE 2 TELEVIZIJA DOSTUPNA JE ZA KORISNIKE MTS IRIS TV NA KANALU 604, KAO I NA BROJU 702 ZA KORISNIKE SUPERNOVA KABLOVSKE TELEVIZIJE. U BOSNI I HERCEGOVINI HYPE 2 TELEVIZIJA DOSTUPNA JE KORISNICIMA M:SAT MREŽE NA POZICIJI 60.
Background adbanner