SEMAFORI USKORO DOBIJAJU I ČETVRTO SVETLO: Evo koje boje će biti i kako će vozači morati da se ponašaju kada zasvetli
Semafori dobijaju četvrto svetlo
Saobraćajni obrasci širom sveta mogli bi da se promene jer stručnjaci planiraju da dodaju četvrto svetlo usred planova sa veštačkom inteligencijom.
Istraživači u državi Severna Karolina predložili su novi sistem saobraćajne signalizacije na raskrsnicama. I to sa “veštački inteligentnim belim svetlom” kako bi se ublažila gužva u gradu.
Naučnici sugerišu da bi to ublažilo gužve u gradskom saobraćaju i smanjilo potrošnju goriva kod vozača. U suštini uštedeće vozačima mnogo novca tokom vremena.
Četvrto svetlo bi se koristilo za regulisanje saobraćaja za samovozeća autonomna vozila. I sinhronizovaće se sa njihovim računarskim sistemima, kaže glavni istraživač Ali Hajbabaie.
– AV (autoimuno vozila) poboljšavaju protok saobraćaja. Bez obzira na prisustvo bele faze. – rekao je Hajbabaie.
– Bela faza dodatno poboljšava protok saobraćaja. Time se smanjuje i potrošnja goriva, jer je manji saobraćaj koji se zaustavlja.
– I što je veći procenat saobraćaja na raskrsnici bele faze koja se sastoji od AV-a, to se saobraćaj brže kreće kroz raskrsnicu. Samim tim su bolji brojevi potrošnje goriva.
Takođe je utvrđeno da je veći obim AV na putu doveo do najvećeg smanjenja saobraćaja.
Prema predloženim planovima, AV automobili bi daljinski komunicirali jedni sa drugima. Pored glavnog računarskog sistema, koji bi kontrolisao pametne semafore.
– Koncept bele faze takođe uključuje novu saobraćajnu signalizaciju, tako da ljudski vozači znaju šta treba da rade – rekao je Hajbabaie.
Šta će značiti BELO SVETLO I ŠTA DA RADIMO KAD SE UPALI
– Crvena svetla će i dalje značiti stop. Zelena svetla će i dalje značiti ići. A bela svetla će reći ljudskim vozačima da prate automobil ispred sebe.
Predloženo “belo svetlo” bi se aktiviralo kada se “dovoljno AV-ova približi datoj raskrsnici”. Sistem mašinskog učenja koji pokreće veštačka inteligencija bi pomogao u stvaranju najefikasnijeg niza za kretanje saobraćaja. Pritom izbegavajući zastoje i gužve.
Takođe će usmeriti ljudske vozače u saobraćaju punom samovozećih automobila da koordiniraju na najbolji mogući način.
A u trenucima kada je više ljudi na putu, svetlo bi se vratilo na konvencionalni sistem kombinacije crvene, žute i zelene boje.
On je dodao da četvrto svetlo može biti bilo koje željene boje. I da se može koristiti “za koordinaciju saobraćaja u bilo kom scenariju koji uključuje samovozeće automobile”.
Praktična implementacija novog sistema saobraćajne signalizacije mogla bi biti daleko od sada. Hajbabaie i njegov istraživački tim traže oblasti u kojima bi mogli da planiraju probni rad sistema, prenosi “The Sun”.